#Brainstorming in het #onderwijs 2: #Wallwisher

Brainstormen is een onderwerp waar ik zeker later nog eens op terug zal komen maar nu even kort over een wel heel eenvoudige manier om te brainstormen, of misschien liever gezegd ideeën te verzamelen. Het is niets meer of niets minder dan een digitaal prikbord waarop mensen hun idee achter laten via een ´sticky´ ofwel post-it papiertje. Het heet Wallwisher en werkt als volgt. Je gaat naar de site wallwisher.com, en klikt op ´build a wall´. Je kiest vervolgens uit een aantal achtergronden, een bijbehorend plaatje en je geeft je wall of prikbord een titel.  Je vult vervolgens je naam en emailadres in. Je klikt op ´done´ en je wall/prikbord is gereed. Heel snel en heel eenvoudig. Op je emailadres krijg je vervolgens de url en zelfs een voorbeeld hoe je mensen kunt uitnodigen om iets op je wall/prikbord achter te laten.

Je hoeft niet te registreren of in te loggen, dit kan wel en is handig als er je vaker gebruikt van wilt maken. Er is de optie zijn om een eigen url naam aan te maken, ook handig als je het vaker wilt gebruiken. Ook het opladen van een eigen plaatje is mogelijk. Tenslotte kun je ervoor kiezen vooraf zelf elke post-it te controleren voor hij openbaar wordt.

Wallwisher kan op verschillende manieren gebruikt worden in het onderwijs. Ik gebruik het nu zelf bijvoorbeeld om de leerlingen van mijn mentorklas ideeën te laten verzamelen voor het brugklaskamp. Ook laat ik hun ouders, op een andere wall :-), vragen stellen over, of naar aanleiding van de 1e ouderavond.

Wil je eens kijken hoe het eruit ziet? Ga dan naar de volgende voorbeeld wall. Wil je laten weten wat je er van vindt: laat een post-it achter! Ik ben benieuwd!

3 reacties op #Brainstorming in het #onderwijs 2: #Wallwisher

  1. […] te halen. Mijn klas zal dan meteen te maken krijgen met hun ´eerste´ Web 2.0 ervaring. Ik heb een Wallwisher opgezet voor het brugklaskamp en hier kunnen zij hun ideeën en wensen op achterlaten. De […]

  2. […] een eerdere bijdrage op dit blog heb ik geschreven over mijn ervaringen met in de klas met het gebruik van Wallwisher, […]

  3. […] wijzen informatie kan verzamelen en delen met anderen. Zo heb ik hier eerder geschreven over Wallwisher (nu Padlet genoemd), Linoit en Popplet, maar er zijn er nog wel wat meer. Ze zijn vergelijkbaar […]

Geef een reactie

