Ook ik mocht met #BoekTweePuntNul mee doen (#in)

Gisteren was het dan zover. In Hilversum, bij Beeld en Geluid. De presentatie van BoekTweePuntNul middels FeestjeTweePuntNul. En een feestje was het zeker. Ruim 100 mensen zien die je daarvoor alleen maar kende via twitter. Zien dat de meeste irl er jonger uitzien dan op hun avatar. Zien dat iedereen geniet van het elkaar ontmoeten. Zien dat iedereen geniet van de gezamenlijk geleverde prestatie. Via crowd-sourcing en co-creatie met 125 mensen 125 webtools beschrijven en deze in gedrukte vorm laten verschijnen. En dat in een periode van slechts vier maanden! Het prachtige initiatief van Louis Hilgers en Tessa van Zadelhof bereikte gisteren zijn eerste voorlopige hoogtepunt.

Ik vond het een hele leuke en inspirerende dag gisteren en heb een aantal mensen weer wat beter leren kennen. Heen mocht ik-POPPLET samen met Michel-DIIGO-Boer meerijden met Leendert-Jan-KWIKSURVEYS-van Splunter. Ik werd weer netjes thuisgebracht door Linda-WETOKU-Humme, zodat Leendert-Jan Boris-EVERNOTE-Berlijn kon thuisbrengen. Motiverend waren de plannen die er zijn om dit initiatief verder uit breiden. Een expertise-centrum, een award, een ePub. BoekTweePuntNul verdient het ook om navolging te krijgen in zijn opzet en uitvoering en is een prachtig voorbeeld van wat sociale media kunnen betekenen voor het onderwijs. Mij is geleerd dat je altijd eerlijk moet zijn en ik zal helaas dus ook een duidelijk minpuntje van de dag gisteren moeten noemen. Ik heb lang niet iedereen kunnen spreken! ­čÖé

Ik raad iedereen van harte aan het boek aan te schaffen, te lezen en er mee aan de slag te gaan. Ik zelf heb het boek vannacht niet neer kunnen leggen en heb het dan ook al uit. Ik kan niet wachten op het vervolg!

Er staan hier nu twee honden voor mijn neus en ze hebben gelijk. We gaan eens kijken wat er buiten te beleven valt en wat de rest van deze dag ons zal brengen. Mijn voorspelling: minimaal 5 blogposts over boektweepuntnul en feestjetweepuntnul. ­čÖé

5 reacties op Ook ik mocht met #BoekTweePuntNul mee doen (#in)

  1. […] Ook ik mocht met #BoekTweePuntNul mee doen (#in) Gisteren was het dan zover. In Hilversum, bij Beeld en Geluid. De presentatie van BoekTweePuntNul middels FeestjeTweePuntNul. En een feestje was het zeker. Ruim 100 mensen zien die je daarvoor alle… Source: fdroog.wordpress.com […]

  2. […] mooi als er een voorspelling van je uitkomt. Schreef ik vanmorgen: “Mijn voorspelling: minimaal 5 blogposts over boektweepuntnul en feestjetweepuntnul“. Is deze nu al […]

  3. […] zaterdag 6 oktober was, bijna precies een jaar na de presentatie van de eerste versie op 8 oktober 2011, de onthulling van de tweede versie van BoekTweePuntNul, opnieuw in de prachtige theaterzaal van […]

  4. […] zaterdag 6 oktober was, bijna precies een jaar na de┬ápresentatie van de eerste versie op 8 oktober 2011, de onthulling van de tweede versie van┬áBoekTweePuntNul, opnieuw in de prachtige theaterzaal […]

Geef een reactie

