Laten we dit het motto voor 2012 maken:

De leerkracht maakt het verschil.

Via een tweet van @florinablokland werd ik geattendeerd op de onderstaande video van Jos Cöp en Kees Vernooij. Nu had ik deze video al eens eerder bekeken maar om één of andere reden kwam hij nu, zo tussen Kerst en de jaarwisseling in, toch wat anders binnen. In de video wordt een helder overzicht gegeven over wat volgens Jos en Kees kenmerken van goed onderwijs zijn en worden tips gegeven hoe dit te bereiken.

Leerzaam en motiverend, vooral die titel natuurlijk🙂

5 reacties op Laten we dit het motto voor 2012 maken:

  1. Ik vind het een aardig filmpje wat eigenlijk niet heel erg nieuw is. Maar dat hoeft ook vaak niet omdat het vaak alleen al goed is je op dingen te wijzen die je al kent. Wel heb ik bij een paar dingen een “old school” idee en vraag ik me af of het niet “moderner” moet. Maar dat is wel aardig om daar eens over van gedachten te wisselen.

    • fransdroog zegt:

      Hoi Patrick,
      Dank voor je reactie. Ik snap wat je bedoelt en kreeg in een retweet ook al de opmerking ´Eens, maar wat een saai filmpje…´. Misschien een ´versie 2´ van maken via een wat actievere presentatievorm als prezi?
      Groet, Frans

  2. larousse54 zegt:

    Ach, vorm en vent, verpakking en inhoud.
    Ik ben het erg eens met de inhoud van de presentatie en het al jaren eens met de titel.

    Dank je wel, Frans. Goede jaarwisseling en laat 2012 vooral het verschil maken. Succes met wat jij doet… Leerlingen, maar ook collega’s inspireren.

    • fransdroog zegt:

      Hoi Dico,
      Dank voor je reactie. Eens, maar als verpakking niet verleidt tot bekijken inhoud is een nieuwe een goede investering.
      Dank ook voor je wensen. Hetzelfde.
      We gaan in 2012 gewoon door met leren delen!
      Groet, Frans

  3. […] vorig jaar (kun je het je nog herinneren?) suggereerde ik in een blogpost om als motto voor 2012 “de leerkracht maakt het verschil” te nemen. Leek me een mooi […]

Geef een reactie

