Leuk om te zien

Een paar dagen geleden plaatste ik hier een post over Blubbr, een internet toepassing waarmee je heel eenvoudig van elke YouTube video een quiz kunt maken. Ook kun je er gewoon quizzen spelen tegen de rest van de wereld. Om deze toepassing te testen heb ik toen ook even zelf een quiz gemaakt, getiteld Bloodflow through the heart en deze op Blubbr geplaatst onder het kopje Education.

Nu ben ik geabonneerd op een blog van Richard Byrne getiteld Free Technology for Teachers, die in 2011 en 2012 de Edublog prijs heeft gewonnen voor de beste Ed Tech blog en ruim 27.000 likes en bijna 5.000 abonnees heeft. Een tamelijk invloedrijke blog dus. Elke dag ontvang ik daarvan in mijn email een update. Gisteren zag deze er zo uit:

Blubbr FTfT email 2013-01-03_1154

In de update van gisteren werd dus de nieuwe tool Blubbr besproken en daarin zat het volgende plaatje als voorbeeld opgenomen, met een bijbehorende link naar mijn quiz!

blubbr_1 example Frans Droog on FTfT

Dat heeft wel effect gehad, iets meer de post over Blubbr dan op mijn eigen blog. Inmiddels is de quiz de meest bekeken quiz in de categorie Education!

Blubbr bloodflow through heart info 2013-01-03_1152

Dat vond ik toch best wel leuk om te zien 🙂

2 reacties op Leuk om te zien

  1. […] Een paar dagen geleden plaatste ik hier een post over Blubbr, een internet toepassing waarmee je heel eenvoudig van elke YouTube video een quiz kunt maken. Ook kun je er gewoon quizzen spelen tegen…  […]

  2. ankie cuijpers schreef:

    Dag Frans,
    Inderdaad een hele eer en niet alleen leuk om te zien. Ik ben vandaag ook aan de slag gegaan met Blubbr om voor mijn vwo-1 groep een luisteroefening te maken. Dank voor deze mooie tip. Ik had een geschikt youtubefimpje van 100 seconden van het Oostenrijkse nieuws, zodat het aantal vragen beperkt blijft, maar ik kwam niet verder dan drie vragen. Daarna werkte het toevoegen van vragen niet meer. Ik blijf het proberen of anders maar weer eens een crowd bijeenkomst bezoeken. Helaas kan ik 31 januari niet.
    De beste wensen nog voor 2013!

Geef een reactie

