Wie wil daar niet bij zijn? Het NCOSM.

Ik kreeg het verzoek om het volgende onder de aandacht te brengen.

ncosm formedia_logo

Van 14 tot 17 mei zal het tweede Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media (NCOSM) worden gehouden in EYE Amsterdam. Het NCOSM is hét toonaangevende onderwijscongres in Nederland op het gebied van sociale media en is uniek omdat het als enige congres in Nederland alle onderwerpen rondom sociale media belicht. Het congres biedt een aansprekend programma met sessies over sociale media en o.a. kansen/gevaren, didactiek, visie, protocollen, privacyvraagstukken, trends en ontwikkelingen, schoolprofilering en impact op lesgeven/leren.

In de organisatie zijn speciale dagen ingericht voor PO, VO-MBO en HO en om het geheel vorm te geven zijn er vier ‘tracks’ waarin de activiteiten zijn onderverdeeld.
– Onderwijspraktijk
– Organisatie & Communicatie
– Jongeren & Mediagebruik
– Professionalisering
De openingspresentatie wordt steeds gevolgd door een serie elevatorpitches over alle sessies die op een dag geboden worden. Dat betekent dat in gecomprimeerde vorm en in sneltreinvaart alle onderwerpen van die dag de revu passeren. Op de site zijn de onderwerpen en de abstracts te vinden. Tijdens het congres kan er, na de elevatorpitches, een keuze gemaakt worden. Er is de mogelijkheid om via Google Hangouts, verzorgd door het Europees Platform van gedachten wisselen met leerkrachten uit heel Europa.

Voor het primair onderwijs is de eigen congresdag woensdag 15 mei. Er zijn Keynotes van Pedro De Bruyckere en Remco Bron. Speciaal voor bestuurders en schoolleiders is er op de dag vóór het congres (14 mei) een bijzondere preconference. Hiervoor geldt een maximum van 40 deelnemers. Deze dag wordt geleidt door Frans Schouwenburg en Erno Mijland.

ncosm_thema_vo_mbo_1_logoVoor het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs is de eigen congresdag donderdag 16 mei. Er zijn keynotes van Marcel Wintels en Remco Bron. Speciaal voor managers en directeuren wordt op de dag vóór het congres (15 mei) een bijzondere preconference gehouden. Hiervoor geldt een maximum van 40 deelnemers. Deze dag wordt geleidt door Frans Schouwenburg en Paul Vermeulen.

Voor het hoger onderwijs is de een eigen congresdag vrijdag 17 mei. Er zijn keynotes van Google topman Ian Carrington en Anka MulderOp deze dag wordt ook speciaal aandacht besteedt aan marketing & communicatie en impact op onderzoek en wetenschapspopularisatie. Er is in het programma ook voldoende ruimte gecreëerd om te netwerken en in groepjes van gedachten te wisselen. Speciaal voor directeuren en managers wordt op de dag vóór het congres (16 mei) een bijzondere preconference gehouden. Hiervoor geldt een maximum van 40 deelnemers. Deze dag wordt begeleidt door Tracey Playle, Erik Duval en Alf Moens.

Ik heb aan het verzoek voldaan omdat ik denk dat Sociale Media heel belangrijk zijn binnen het onderwijs en omdat ik denk dat hier nog lang het potentiaal dat er in zit wordt uitgehaald. Het NCOSM is een hele mooie gelegenheid voor iedereen die betrokken is bij het onderwijs om kennis op te doen over de mogelijkheden die Sociale Media bieden en in contact te komen met collega’s die op zoek zijn naar hetzelfde.

Als dank voor het voldoen aan het verzoek mag ik zelf voor de helft van de prijs aan het NCOSM meedoen. Als edublogger mag ik bovendien 3 kortingscodes (10%) voor het NCOSM weg geven aan de lezers van Droog’s Leren Delen? Heb je hierin interesse laat het mij dan weten in een reactie hieronder.

5 Responses to Wie wil daar niet bij zijn? Het NCOSM.

  1. Hilde Wendt schreef:

    Helaas kan ik niet meedoen. Ik ben Nationale Mediacoach,gecertificeerd , . Mijn stichting Zaanprimair heeft nog niets met sociale media. Ik sta voor de kleuters en kan geen verlof krijgen . Zelfs niet voor de terugkomdagen. Is het goed dat ik retweet ?
    gr Hilde Wendt.

    • fransdroog schreef:

      Jammer om te horen dat jouw stichting er nog niets mee heeft. Die zouden er dus juist naar toe moeten lijkt me. Jammer ook dat je zelf niet kunt. Bijeenkomsten overdag blijven in het onderwijs lastig, af en toe zal het toch moeten om de zo gewenste deskundigheid te bevorderen.
      Natuurlijk is het goed dat je retweet, graag!

  2. eduwijsPatricia schreef:

    Bedankt voor je info Frans! Ik heb me al ingeschreven, samen met een collega. Ik heb hoogespannen verwachtingen (zeker nu;))Ben je er zelf ook bij?

  3. tuurlijk wil ik daar wel bij zijn maar ja….. lessen die uitvallen, hoge kosten , je kent het wel

Geef een reactie

