Educreations nu nog beter!

Educreations itunes mzl.vpbnmwoo.480x480-75Regelmatige lezers van dit blog zullen weten dat ik actief gebruik maak van Flip de Klas / Flipping the Classroom bij mijn lesgeven. Voor een deel van de uitvoering hiervan maak ik gebruik van de iPad app Educreations. Deze app staat het toe om heel eenvoudig tekst te typen of te schrijven en te voorzien van je eigen stem. Ook kunnen er afbeeldingen vanaf je iPad of het internet worden toegevoegd. De app werkt zeer intuitief en maakt starten met Flip de Klas zeer laagdrempelig. De lessen kunnen naar de website van Educreations worden gestuurd en hier kunnen ze eenvoudig worden onderverdeeld naar klas of onderwerp. Via de website kunnen overigens ook presentaties gemaakt worden dus is een iPad niet noodzakelijk. Een uitgebreidere beschrijving is te vinden in de blogpost Flip de klas – eenvoudig beginnen.

Educreations eraser 2013-05-10_0825In de laatste update  van Educreations is er een een gummetje, ofwel eraser tool, toegevoegd en dit maakt het nog gemakkelijker om uitleg of instructies op te nemen. Met de eraser tool kunnen niet alleen foutjes in de tekst of tekeningen achteraf worden aangepast maar ook het geluid kan worden verwijderd en opnieuw worden opgenomen. Twee mooie nieuwe toevoegingen aan een al mooie tool voor Flip de Klas.

Eerdere blogposts over Educreations:
Flip de klas werkt! Revisited
Flip de klas werkt!
Flip de klas beginnen met Educreations
Nu al 3 mooie iPad apps om leerlingen te laten uitleggen

3 Responses to Educreations nu nog beter!

  1. […] Regelmatige lezers van dit blog zullen weten dat ik actief gebruik maak van Flip de Klas / Flipping the Classroom bij mijn lesgeven.  […]

  2. […] Regelmatige lezers van dit blog zullen weten dat ik actief gebruik maak van Flip de Klas / Flipping the Classroom bij mijn lesgeven. Voor een deel van de uitvoering hiervan maak ik gebruik van de i…  […]

  3. Juf Kitty schreef:

    Educreations werkt ook op Mac laptops. Helaas is er echter nog weinig materiaal in het Nederlands gemaakt die ook met anderen gedeeld wordt.

Geef een reactie

