Da Vinci The Genius

Gisteren geweest. Eindelijk. Een absolute aanrader. Nog tot 6 januari.

Da Vinci The Genius. Post Rotterdam, Coolsingel 42.

Een prachtige kennismaking met het genie. Voor groot en klein. Ontzagwekkend. Inspirerend.

Wat is er te zien?

Een ideale stad en een veiligheidsbrug

Da Vinci The Genius 2

Een zelf-aandrijvende auto, een automatische trommel, een klokwerk, een duikpak en waterschoenen.Da Vinci The Genius 1

En dan laat ik niets zien over alle vliegende apparaten die Da Vinic uitvond, inclusief een helicopter. En dan laat ik niets zien over de Mona Lisa, waarvan er tientallen te bezichtigen zijn, tot in het kleinste detail.

En dan zijn er workshops, waar je met eenvoudige materialen vliegtuigen of bruggen kunt bouwen, of manuscripten maken of verven met de materialen zoals Da Vinci die gebruikte.

Da Vinci The Genius 3

Da Vinci was een genie en daarmee een bron van inspiratie voor iedereen, vooral ook in het onderwijs. Of het nu gaat om tekenen, schilderen, kunst, biologie, wetenschap of geschiedenis. Als docent heb ik er de nodige les ideeën (her)opgedaan waarmee ik 2014 zeker aan de slag ga:

  • kies een uitvinder of ontdekker en maak hier een presentatie over
  • kies één uitvinding of werk van Da Vinci en onderzoek werking, geschiedenis, belang
  • bouw een brug of een vliegtuig, naar model of inzicht, de sterkste of verste wint
  • maak een manuscript of een tekening of schilderij met de materialen uit de tijd van Da Vinci

Da Vinci The Genius zal mijn lessen en mijn lokaal in gaan komen. Ik heb in elk geval een boek besteld en twee modellen………

Geef een reactie

