Mapjes in mapjes op de iPad. Het kan wel!

Ik heb vrij veel apps op mijn iPad(s). Om precies te zijn 538 op dit moment. Sommige hiervan gebruik ik veel, andere zelden. Ik heb ze verspreid staan over 14 pagina’s en 35 mapjes. Niet echt goed georganiseerd. En het wordt met elke nieuw app die ik verwijder of installeer alleen maar erger.

Het liefste zou ik de mogelijkheid hebben om mapjes in mapjes te zetten om zo een beter overzicht te houden en apps sneller terug te vinden. Maar dat kan niet.

Tenminste dat dacht ik. Maar, het blijkt dus wel te kunnen!

Hoe? De video van de iTeach Hub hieronder laat het zien. Bij mij werkte het in eerste instantie niet en ik was dus wat teleurgesteld en verbaasd. Dit was tot ik er achter kwam dat het met de juiste snelheid tweemaal indrukken van de homeknop van belang. Je kunt overigens ook de volgorde van de acties in de video omdraaien, door eerst de homeknop tweemaal in te drukken en dan pas de map die je in een andere map wilt zetten aan te klikken.

5 reacties op Mapjes in mapjes op de iPad. Het kan wel!

  1. […] Er blijkt een manier te zijn om apps te verbergen, zodat deze niet te gebruiken zijn. Het is zelfs ook mogelijk de apps niet meer vindbaar te laten zijn door de zoekfunctie. De apps dienen hiervoor wel op de dock te staan. Dus wil je dit doen met een app die daar nog niet op staat dient dit de eerste stap te zijn. Behalve met apps kun je dit ook met mappen doen. Hiermee kun je dus een hele set apps in één keer onzichtbaar maken. En dit kan natuurlijk ook met mappen waarin mappen staan! Hoe je deze kunt maken kun je zien in een eerdere post: Mapjes in mapjes op de iPad. Het kan! […]

  2. […] Ik heb vrij veel apps op mijn iPad(s). Om precies te zijn 538 op dit moment. Sommige hiervan gebruik ik veel, andere zelden. Ik heb ze verspreid staan over 14 pagina's en 35 mapjes. Niet echt goed …  […]

  3. Bas schreef:

    Dat zijn echt veel apps trouwens. Ik download er bijna geen meer en heb gewoon een paar standaard op de icloud staan

    • Rob Alberts schreef:

      Op mijn laptop houd ik van een leeg buroblad.
      Op mijn tablet houd ik ook van een overzichtelijke indeling.

      Dat wat ik niet of nauwelijks gebruik verwijder ik.

      Of mijn laptop of tablet daardoor sneller werkt durf ik niet te zeggen.
      Maar het maakt mij wel sneller.

      Anderen mogen zeggen dat ik niet het maximaal mogelijke uit mijn apparaten haal.

      Vriendelijke groet,

  4. Bo schreef:

    Het werkt niet

Geef een reactie

