Soms moet je niets schrijven

Feiten vooraf met wat links. Daarna alleen nog maar een plaatje.

Al een aantal jaren doe ik met mijn leerlingen mee aan Learning Circles, een manier om met een aantal scholen uit verschillende landen volgens een vast concept aan een onderwerp te werken. Het duurt 10 weken en je bent bezig iets te leren, terwijl je tegelijkertijd bezig bent elkaar te ontdekken. Verschillen en overeenkomsten, interesses en behoeftes, belangen en verlangen.

Dit jaar doen mijn leerlingen en ik ook weer mee. Dit keer aan een bijzondere, de opzet is een klein beetje anders dan anders, het onderwerp is een klein beetje anders, er is een link naar Lot Roos, met wie wij op reis gaan.

Deze Learning Circle “Met Lot op Reis” gaat over kinderrechten, en dat ze nog lang niet overal worden nageleefd.

Een onderdeel van de eerste ‘challenge’ in deze Learning Circle is om in een tekening te vangen wat er nog niet helemaal goed gaat met de verdeling van water en voedsel op de wereld.

Hieronder één van de tekeningen die mijn leerlingen maakten.

Met Lot op Reis Cartoon 3

 

PS: Deze tekening is ook geplaatst op de site van cartoon movement. Je kunt daar stemmen en dan wordt de tekening misschien door een echte cartoonist omgezet in een echte cartoon. Zou toch top zijn! De link: http://www.cartoonmovement.com/cartoon/13963

Een reactie op Soms moet je niets schrijven

  1. […] als onderdeel van Challenge 1, The Right to good food, clean water  and health care: “Soms moet je niets schrijven“. Een tekening die door professionele cartoonisten inmiddels is omgezet naar een echte […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: