Dat je huilt en lacht, van die dingen.

Een mooie cartoon dit, wel hard: “The inevitable result”

Met Lot op Reis Sandtimer cartoon 2

 

En deze is ook al zo mooi, en niet minder hard: “Food in the world”

Met Lot op Reis Sandtimer cartoon

 

Ze hebben een paar dingen gemeenschappelijk, deze twee cartoons.

  • Het zijn allebei zandlopers
  • Ze vertellen allebei iets over de oneerlijke verdeling van voedsel op deze wereld
  • Ze zijn beide gemaakt door professionele cartoonisten

Deze twee cartoons hebben nog iets gemeenschappelijk.

  • Ze hebben beide als voorbeeld een tekening van kinderen!

De kinderen die deze tekening gemaakt hebben dit gedaan als een onderdeel van de Learning CircleMet Lot op Reis” waarin zij leren over kinderrechten. Waarin zij de challenge kregen tekeningen te maken over de verdeling van voedsel en water op de wereld. De tekeningen werden naar de site cartoonmovement.com gestuurd en maakten kans om door een een echte cartoonist als bron van inspiratie te worden gebruikt!

Een van de tekeningen die de leerlingen maakten was deze.

Met Lot op Reis Cartoon 3

Ik mag deze kinderen les geven.

En dan zie ik dit ontstaan.

En dan huil ik en dan lach ik.

Dan ben ik verdrietig en trots.

Dat het nu zo is, maar dat het misschien anders gaat zijn.

Het is zo pijnlijk en zo mooi.

En dan huil ik en dan lach ik.

 

3 reacties op Dat je huilt en lacht, van die dingen.

  1. larousse54 zegt:

    Mooi Frans. Dank je wel voor het delen.

  2. B.Wiegand zegt:

    Zoeken naar een even(ge)wicht.

  3. […] Bijna een maand geleden schreef ik hier een post over een tekening die mijn leerlingen gemaakt hebben als onderdeel van Challenge 1, The Right to good food, clean water  and health care: “Soms moet je niets schrijven“. Een tekening die door professionele cartoonisten inmiddels is omgezet naar een echte cartoon!, waarover meer te lezen is in een bijdrage van vorige week: “Dat je huilt en lacht, van die dingen“. […]

Geef een reactie

