Onderwijsmoment

Blogpost onderwijsmoment moment-in-time

Het is mij niet gelukt.
Een bijdrage leveren aan dit prachtige initiatief van Karin Winters: onderwijsmoment.

Onderwijsmoment is een website met verhalen uit het onderwijs door mensen uit het onderwijs die vertellen wat bij hen de meeste indruk heeft achtergelaten het afgelopen jaar. Inspirerende verhalen, ontroerende verhalen, kleine verhalen, grote verhalen. Herkenbare verhalen, verrassende verhalen. Fijne verhalen en mooie verhalen. Pijnlijke en verrijkende verhalen. Neem wat tijd om deze verhalen te lezen als je wilt weten wat er in onderwijs gebeurt en wat meer is dan je er in de krant, op een afstand, door een filter, over leest.

Karin is een voorbeeld van iemand die niet direct betrokken is bij het primaire onderwijsproces maar er een ongelofelijk groot hart voor heeft. Karin is een voorbeeld van een zelfstandige, een ‘adviseur’, die het niet doet om het geld, maar die het doet omdat zij wil dat het onderwijs beter wordt. Zij is dus ook altijd bereidt hier iets voor te doen.
Ze zijn er, volop, in het onderwijs. Adviseurs. Gooi ook hen, net als leerlingen, niet op een hoop, hoe vermoeiend dit soms ook mag zijn. Kijk even iets langer, iets dieper, iets opener.

Ik was gevraagd om voor onderwijsmoment iets te schrijven en had direct toegezegd dit te doen en was er ook aan begonnen en had dit ook heel graag afgemaakt.
Maar er kwam iets tussen.
Mijn lijf en mijn omgeving vertelden mij dat mijn geest even niet langer de baas was. Het was tijd voor wat rust en afstand. En wie ben ik om niet naar mijzelf te luisteren?
Het klinkt natuurlijk wel leuk: ‘lesvrijeperiode’, maar soms moet het toch, schijnbaar, niet alleen dat zijn, maar iets meer dan dat.

Het is mij dus niet gelukt.
Een bijdrage leveren aan ‘onderwijsmoment’.
Of toch wel?

Mijn onderwijsmoment is onderwijsmoment.
Zij heeft mij de ogen voor iets geopend en doet dit met regelmaat opnieuw.
Bedankt Karin!

Blogpost onderwijsmoment cropped-karin3

Geef een reactie

