Welke vragen geven welke antwoorden?

Vragen stellen is een essentieel onderdeel van onderwijs. Leerlingen stellen docenten vragen, docenten stellen leerlingen vragen. Vragen vormen bouwstenen van onderwijs.

Goede vragen stellen is een belangrijk deel van goed onderwijs. Er zijn allerlei soorten vragen en de vraag die gesteld wordt stuurt het antwoord dat verkregen wordt. Goede vragen vormen goed onderwijs.

Op twitter kwam ik een tweet tegen van  met een afbeelding. Dit leek mij een handige afbeelding voor zowel docenten als leerlingen en ik hem daarom zo goed als mij mogelijk vertaald.

Blogpost vragen stellen vakken 3 2015-05-04_0836

 

Suggesties ter aanpassing / verbetering zijn altijd welkom!

Hieronder de originele tweet:

Blogpost Vragen stellen vakken origineel 2015-05-02_1211

 

Update. Inmiddels de blogpost gevonden waar de figuur mogelijk origineel vandaan komt.

5 reacties op Welke vragen geven welke antwoorden?

  1. Rob Alberts zegt:

    Een leuk overzicht!
    Mijn opmerkingen:
    wa nn eer,
    waarmee,
    door wie,
    voor wie.

    Zonnige groet,

  2. […] Vragen stellen is een essentieel onderdeel van onderwijs. Leerlingen stellen docenten vragen, docenten stellen leerlingen vragen. Goede vragen stellen is een belangrijk deel van goed onderwijs. Er …  […]

  3. tjeu.seeverens@ziggo.nl zegt:

    Frans,

    Dank je wel voor het retweeten van de site eindexamendoen.nl. Even over het vragenschema: erg goed. Ik denk dat veel collega’s daar iets mee kunnen. Ik plaats het in elk geval in de wekelijkse inspiratiebrief aan de 900 medewerkers van onze onderwijsstichting in Parkstad. Ik wil hem zo origineel mogelijk laten, maar er staat een foutje in: Waneer moet Wanneer zijn. Als het niet te veel werk kost, zou ik die verbetering graag ontvangen.

    Fijne vakantie nog!

    Tjeu

Geef een reactie

