Leerlingen uitdagen

Ik kwam vanochtend een video tegen op Facebook van iemand die zo mooi en goed 3D kan tekenen dat het moeilijk is je ogen niet te geloven.

Een van de reacties op Facebook was van een docent die suggereerde dat dit iets voor een Daltonweek zou zijn.

Blogpost leerlingen uitdagen 2015-05-04_1553

Mijn eigen eerste gedachte was dat ik dit graag wilde delen met twee leerlingen die voor hun Genius Hour bezig zijn met het zelf maken van optische illusies en het ontdekken van hoe deze werken. Ik wilde hen dit laten zien en kijken of dit voor hen een uitdaging zou kunnen zijn.

Ik wilde deze video dus delen via Facebook maar  deze leerlingen en ik zijn geen vrienden, althans niet op Facebook. Ik moest dus op zoek naar een andere manier van delen. Als eerste probeerde ik de video via Facebook te embedden op mijn blog. Maar dat bleek niet te werken, althans niet voor mijn type blog. Dus ging ik op zoek naar het origineel van de video. Dat bleek redelijk snel gevonden op YouTube. Niet door het zoeken naar de titel overigens maar door het zoeken naar de maker, PortraitPainterPabst. Via het zoeken op de titel kwam ik wel andere, soortgelijke video’s tegen. Ook hele leuke. Zeker een aanrader

Terwijl ik aan het zoeken was dacht ik dit misschien wel iets was om breder dan alleen met deze leerlingen te delen. Ook gezien de opmerking van mijn collega docent. Leerlingen uitdagen! Stel je eens voor dat je leerlingen uitdaagt vergelijkbare tekeningen te maken die een geheel gaan vormen? Een kast met glazen? Een eettafel vol met?

Verschillende soorten gaten?

 

 

Onmogelijkheden?

 

 

Voorbeelden genoeg. Creativiteit en leren gezocht en gevonden 🙂

 

 

 

Geef een reactie

