Dag zes, vier nieuwe verhalen #blimageNL

Het is inmiddels de zesde dag na de start van de #blimageNL uitdaging en vandaag zijn er opnieuw vier verhalen geschreven. De #blimageNL uitdaging is simpel: ontvang een foto en schrijf naar aanleiding hiervan jouw verhaal over onderwijs, daag vervolgens iemand die je kent uit met een nieuwe foto die je hem/haar stuurt. Het resultaat is verbijsterend, fantastische verhalen door bevlogen onderwijsmensen.

Hieronder een korte introductie van deze zesde set van dit keer vier verhalen. Je kunt ze lezen voor wat zij zijn of wat zij met je doen. Laat de mensen die de verhalen geschreven hebben weten als ze je op een of andere manier geraakte hebben. Je kunt ze misschien ook gebruiken om inspiratie op te doen om zelf aan deze #blimageNL uitdaging mee te gaan doen (of iemand uit te dagen!). Zie hier voor de achtergrond en de ‘regels’. Veel leesplezier! Veel inspiratie!

Juf Tania, leerkracht 5e leerjaar, schreef het verhaal #BlimageNL, of hoe een foto je kan doen nadenken over onderwijs, over hoe een foto je kan doen nadenken over onderwijs, over bloemen bij de les houden, over tijd, over het kunnen maar het toch ook anders willen doen, over de angst het niet meer te overzien.

Edith van Montfort, CvB RvA  RvT ipabo, schreef op haar geheel eigen wijze het verhaal #BlimageNL, de rek is er (efkes) uit!, over de hectiek van een schooljaar afsluiten, over de heerlijke warboel van los aan elkaar vastzittende elastiekjes die onderwijs is, over verhuizen van meer dan van klas naar klas, over fysiek aan de slag, over hoe zij met haar vader eens is, over dat je met elastiek ook samen kunt binden, over vragen stellen aan anderen maar geen antwoord verlangen.

Karel Hermans, afdelingsleider op het Helen Parkhurst, schreef het verhaal Het avondeten, betekenisvolle momenten en (leerling)reflectie, over hoe eenvoudig het woord reflectie is uitgesproken en hoe lastig het is het effectief uit te voeren, over momenten die er toe doen in een lessenserie, over opbrengsten delen en doorgeven, over de avondmaaltijd als dagelijks om terug en vooruit te kijken, over diepgang die afhankelijk is van sfeer en veiligheid.

Ellen van Rhijn, docente biologie op het Da Vinci college, schreef het verhaal Onderwijs #blimageNL, over verrassende reacties op sociale media, over dat mensen evolutionair biologisch gezien niet zo belangrijk zijn, over indelingen die verandert zijn en weer zullen veranderen, over leerlingen waarvan gedurende het jaar steeds meer kenmerken duidelijk worden, over groepsvorming en groepswisselingen, over de uitdaging om telkens wanneer je iets ordent dit om een de juiste reden op de goede manier te doen.

En natuurlijk weer een nieuw plaatje voor als je de uitdaging aan wilt gaan. Je kunt je ook laten uitdagen door een van de afbeeldingen op het Pinterest #blimageNL bord waar alle gebruikte afbeeldingen worden verzameld. Er is geen limiet aan hoe vaak een afbeelding mag worden gebruikt 😄.

foto scriptorium wikipedia Escribano

 

 

 

 

 

Advertenties

2 Responses to Dag zes, vier nieuwe verhalen #blimageNL

  1. […] verhalen zijn, per dag terug te vinden via de volgende links, dag 1, dag2, dag3, dag4, dag5, dag 6. Gebruikte afbeeldingen zijn op het Pinterest bord #blimageNL te […]

  2. […] bleef groeien en bloeien, op dag vijf elf verhalen, op dag zes vier, net als op dag zeven. Waar kwamen die verhalen vandaan? Wat bezielde mensen om in hun vakantie […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: