Zittend in de tuin op een woensdagmiddag

De zon schijnt licht. Een lichte wind wiegt de bladeren en de kleinere takjes van de bomen tot ruisen. De temperatuur is aangenaam. De stoel zit goed. Het voetenbankje laat de benen rusten. Het tafeltje voor de laptop is ooit een gouden aankoop geweest. Het glaasje water is verfrissend. Het is woensdagmiddag. Ik zit in de tuin.

Geluiden komen van mensen die langslopen, fietsers die langsfietsen, honden die even kort blaffen naar mensen die langslopen en mensen die langsfietsen. Wat verder op de achtergrond een motor die snel optrekt, een man die zich zo voelt.

De werkdag zit er op, hoewel het nog vakantie is. In regio Noord zijn de scholen weer begonnen, in regio Midden beginnen ze volgende week, in regio Zuid de week daarna. Mijn tuin staat in regio Midden.

Ik ken die data nooit precies. Wanneer welke regio weer begint. En stopt. Wanneer welke vakantie begint. Steeds opnieuw zoek ik dat op. Het is schijnbaar geen informatie die ik relevant vind. Ik zet het wel allemaal in mijn agenda. Aan het begin van het schooljaar. Zodat ik het kan opzoeken, als het ergens relevant voor is. Afspraken en zo.

Dat ik nu toch weet dat in regio Noord de scholen weer zijn begonnen komt door die heerlijke sociale media. Die brengen een mens zo veel, zo veel als hij zich wil laten brengen.

Moment… Ik voorspel een blaffende hond… Ik zie de kat aan de andere kant van het hek eerder dan zij…

…. Inderdaad. Een blaffende hond.

…. We kunnen verder. Het is inmiddels weer stil. Zo lang als het duurt.

Wat ik op de sociale media tegenkwam vandaag was een docent die een tool deelde om afspraken te kunnen maken, omdat hij dit handig vindt voor hem en zijn leerlingen. Wat ik op de social media tegenkwam was een leerkracht die een tool deelde om haar tijd te kunnen schrijven, in het kader van de nieuwe CAO PO. Wat ik op de sociale media tegenkwam was een initiatief waarin boeren met burgers delen wat het is dat zij doen, @boerburgertweet. Ik deel deze dingen graag. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ongemerkt is de middag overgegaan in de avond. Tijd kun je nu eenmaal niet zien.

Ik geef onkruid geen water, maar wordt ook niet boos dat het groeit.

De zon wint het weer even grandioos van de wolken. Heerlijk…..

De geluiden uit de omgeving zijn inmiddels een klein kindje dat huilt en een straaljager die jankt. Ook vogeltjes, verschillende soorten, ik heb er veel moeite mee de verschillen te horen. Ik vind ze wel mooi.

Wat heb ik vanochtend ook alweer gedaan? O ja, ik heb Edmodo en Google Drive opgeschoond en opnieuw ingericht. Dat is nog niet helemaal af, morgen mee verder. Concepten voor studiewijzers gemaakt, een paar mails beantwoordt, een paar even laten liggen. Wat heb ik voor lunch gegeten en waar? O ja, overleg met … over …. Erg benieuwd of en wat daar van gaat komen, hoopvol maar realistisch. Wat heb ik vanmiddag gedaan? Die tools bekeken, aangemeld en getest, en ik ben dat initiatief natuurlijk gaan volgen. Toen was het nu, of een tijdje geleden.

De zon schijnt licht. Een lichte wind wiegt de bladeren en de kleinere takjes van de bomen tot ruisen. De temperatuur is aangenaam. De stoel zit goed. Het voetenbankje laat de benen rusten. Het tafeltje voor de laptop is ooit een gouden aankoop geweest. Het glaasje water is op. Het is woensdagavond. Ik zit in de tuin.

Balen. Het geluid uit de omgeving is nu een drie-tonige hoorn.

Ik ga even een nieuw glaasje water pakken.

Tot morgen.

Geef een reactie

