De verhalen van week 4 #blimageNL

Het is inmiddels vier weken na de start van de #blimageNL uitdagingen ook deze week zijn er weer een aantal mooie nieuwe verhalen geschreven. De #blimageNL uitdaging is simpel: ontvang een foto en schrijf naar aanleiding hiervan jouw verhaal over onderwijs, daag vervolgens iemand die je kent uit met een nieuwe foto die je hem/haar stuurt. Het resultaat is verbijsterend, fantastische verhalen door bevlogen onderwijsmensen.

Hieronder een korte introductie van de nieuwste verhalen. Je kunt ze lezen voor wat zij zijn of wat zij met je doen. Laat de mensen die de verhalen geschreven hebben weten als ze je op een of andere manier geraakt hebben. Je kunt ze misschien ook gebruiken om inspiratie op te doen om zelf aan deze #blimageNL uitdaging mee te gaan doen (of iemand uit te dagen!). Zie hier voor de achtergrond en de ‘regels’. Veel leesplezier! Veel inspiratie!

Tessa van Zadelhoff, leerkracht, projectleider onderwijs innovatie, (web)redacteur, schreef het verhaal Over oude busjes en het verbreden van je horizon, over reizen en uitersten, over wel wifi maar nauwelijks bussen, over gevulde scholen zonder leerplicht, over zingen, over durven loslaten en willen reguleren, over verschillen ervaren om verschillen te zien, over snoepreizen die niet zijn wij lijken en iedereen zijn gegund.

Willem Karssenberg, trendmatcher tussen web en onderwijs, schreef het verhaal Belonen, over honden en leren van het onderwijzen van honden, over belonen, over snoepjes in de zak van de docent, humor uit zijn mond, een schouderklopje, over blije honden en lachende leerlingen.

Remko Boers, stafmedewerker onderwijs en ict bij SCOH in Den Haag, schreef het verhaal Orde en chaos, over de kracht die uitgaat van chaos, er ontstaat als vanzelf een wens tot orde, over de kracht die uitgaat van chaos, er ontstaat als vanzelf een spanning en wens naar chaos, over het in de klas vormen van het juiste evenwicht tussen beide krachten, zodat zij niet worden gevoeld en elkaar toch versterken.

Martin Ringaldus, docent Duits, schreef het rake vader en zoon verhaal Wie helpt er mee om deze bak te vullen?, over bouwen met zelfgekozen legoblokjes en zo ontdekken, over bouwen met Fisher techniek, en dan juist niet de voorbeelden, over het verdwijnen van de basissets, het overgaan naar alleen nog maar nabouwen van het voorbeeld op de verpakking, over boze dromen gevoed door de werkelijkheid van meer en meer vastgenagelde eisen, over het lesboek als legodoos, over het zelf maken van de basisset voor onze leerlingen, zodat zij kunnen bouwen en groeien.

Juf Inger, leerkracht aan een combinatiegroep 3-4-5 , schreef het verhaal Samen?, over dingen graag alleen doen, over je afvragen of samen wel echt altijd samen is, of niet meer toevallig tegelijkertijd, over met vallen en opstaan leren dat samen toch beter is, over samen meer leren dan alleen en dat het ook nog eens leuker is.

Rob van Bakel, docent natuurkunde en techniek, schreef het verhaal Meneer t is vakantie 😂, over de vraag van die leerling: wat doen leraren eigenlijk in de vakantie, over foto’s delen met leerlingen, over hoe het samenhangt.

Juf Es, Esther Groenevelt, Juf, IBer, MasterSEN, schreef het verhaal “Tell me and I forget, teach me and I remember, involve me and I learn.” Benjamin Franklin, over zelf kunnen leren, over een ander nodig hebben om te leren, over doelen en focus, over auto’s en aan het stuur zitten, over remmen en feesten. 

Paul Laaper, leraar koken in het mbo, schreef het verhaal Oliemannetje, over olieflesjes die op tafel staan, en waar je wel naar kijkt maar die je niet echt ziet, over morphing, over smaak, kleur, geur, over invallen en uitglijers.

Marieke Simonis, adviseur en trainer op het raakvlak ICT en onderwijs , schreef het verhaal Nieuwe uitdaging, over nieuwe dagen, nieuwe leerlingen op een nieuwe school, over bekend zijn met de materie, maar toch die spanning voelen, over denken dat het geven van trainingen bijna hetzelfde is als lesgeven.

 


Korte introducties en links naar alle tot dusver verschenen verhalen zijn terug te vinden op De #blimageNL lijst.

En afsluitend weer een nieuwe afbeelding voor als je zelf de uitdaging ook aan wilt gaan. Je kunt je ook laten uitdagen door een van de afbeeldingen op het Pinterest #blimageNL bord, waar alle gebruikte afbeeldingen worden verzameld. Er is geen limiet aan hoe vaak een afbeelding mag worden gebruikt 😄. Je mag natuurlijk ook je eigen afbeelding gebruiken.

foto schakelaar cc pixabay images

 

 

 

 

 

 

 

Advertenties

One Response to De verhalen van week 4 #blimageNL

  1. […] te vinden via de volgende links, dag 1, dag2, dag3, dag4, dag5, dag 6, dag 7, week 2, week 3, week 4, week 5 (volgt 😄). Gebruikte afbeeldingen zijn op het Pinterest bord #blimageNL te […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: