3Doodler, een pen om mee te 3D printen!

Blogpost 3Doodler

Met enige regelmaat krijg ik een mailtje van de receptie: “Er is een pakje voor je gekomen.”

Vorige week dinsdag was het de 3Doodler, ‘The Worlds First 3D Printing Pen”. Ik zou hier niet meer hoeven schrijven dan dat. Een pen waarmee je in 3D kan schrijven! ….. Nogmaals…, een pen waarmee je in 3D kan ‘schrijven’…..!

Ik naar beneden van de 4e verdieping, via de trap natuurlijk, en weer omhoog met mijn pakje, via de trap natuurlijk. Ik zit niet op een sportschool maar ik sport wel op school. Dagelijks enkele malen 100 traptreden.

De leerlingen zijn aan het werk als ik terugkom. De meesten kijken even op en gaan weer verder. Die het dichtst bij mijn bureau zien wat ik heb en raken geïnteresseerd. Zij vragen mij de 3Doodler uit te pakken. Zij willen weten hoe het werkt en willen de pen in actie zien. Ik ook.

Ik pak de doos uit. Bovenop liggen de plastic staafjes, daaronder de pen. Naast de pen ligt de adapter. Die blijkt Amerikaans. Er is een verloopstekker nodig. Die heb ik wel, maar niet bij mij op school. Ik pak alles weer in.

Ik laat de doos op mijn bureau staan en elk volgende uur vragen de leerlingen die vooraan zitten wat er in zit. Sommige hebben de video al gezien, op Facebook of elders, en roepen: “Cool!” “Wat gaat U daar mee doen?” “Mogen wij die ook gebruiken?” “Hoe duur was ie?” Sommige lessen is er aan het eind tijd om even een video van de 3Doodler in actie te laten zien. Sommige leerlingen kijken nauwelijks naar de video’s. Anderen ademloos.

Thuis, waar ik mijn verloopstekker heb, roepen die dag en de daarop volgende andere zaken om aandacht. De 3Doodler moet even wachten. Tot vandaag dus.

Wat je er mee kan?

Wat ik er mee kan? Nog niet zoveel. Mijn eerste poging tot een kubus.

foto 3Doodler kubus FDG

Hoe ik het ga gebruiken?

Er is vast een leerling die hier meer mee kan dan ik. Ik zal mijn leerlingen de bovenstaande video en nog wat andere laten zien. Ik zal ze zeggen dat ze de 3Doodler mogen gebruiken voor hun Genius Hour dit jaar. Er gaan vast mooie dingen gemaakt worden.

2 Responses to 3Doodler, een pen om mee te 3D printen!

  1. André Hoogmoed schreef:

    Kan ik alvast de pen reserveren voor Genius Hour “Monuments de Paris”?

  2. […] Met enige regelmaat krijg ik een mailtje van de receptie: "Er is een pakje voor je gekomen." Vorige week dinsdag was het de 3Doodler, 'The Worlds First 3D Printing Pen". Ik zou hier niet meer hoeve…  […]

Geef een reactie

