Waar doe je het allemaal voor?

 

waar doe ik het allemaal voor plant growth zonder tekst 2015-12-26_1215

Voor:

J. die vrijdagavond een vraag stelt en weet dat zij antwoord zal krijgen.

N. die altijd even nadenkt voor hij praat.

S. die afwacht tot de rest weg is en dan over zichzelf en die rest praat.

K. die nog zoveel moeite heeft met haar relatie tot volwassenen in haar weg daar naar toe.

J. die feilloos peilt waar haar docenten haar pijn niet begrijpen en nooit verwijten maakt.

L. die altijd even wacht, altijd even lacht, altijd daarna zegt hoe het zit.

D. die niets doet in de les, in het voorbijgaan een high-five geeft tijdens het Kerstdiner.

K. die mij haat en dit elke les zegt net voor of nadat zij een vraag stelt.

Y.  die mij gemeen vindt en elke les vooraan komt zitten.

M. die slim en lui is en na een compliment niet wil glimlachen maar dit niet volledig kan onderdrukken.

E. die door haar ervaringen veel wijzer is dan zij hoeven zijn.

T. die altijd stil is, lief lacht, geen aandacht vraagt en geen aandacht wil.

K. die altijd lacht, wat jij of hij ook doet.

J. die altijd klaagt en nooit schijnt te luisteren.

L. die graag klaagt maar ook luistert.

En nog 206 andere leerlingen.

waar doe ik het allemaal voor 1-blossoming-amaryllis-flower-tilen-hrovatic

2 reacties op Waar doe je het allemaal voor?

  1. Nynke van der Schaaf zegt:

    Beste Frans, bedankt voor je prachtige, ontroerende, interessante columns. Een hele goede vakantie gewenst en een voorspoedig nieuwjaar!

  2. fransdroog zegt:

    Hoi Nynke,
    Dank je!
    Ik deel graag en vind het heel fijn om af en toe te horen dat wat ik deel waarde heeft voor een ander.
    Ik wens ook jou jouw wensen voor 2016.

Geef een reactie

