Docent 16.1.11

Ik zag gisteren de volgende tweet langskomen:

Docent 16.1 2016-01-10_1820

Dit zette mij aan het denken. Vanwaar die nummers als ‘5.0’? Veel bedrijven en adviseurs geven hun producten of inzichten een nummer, om aan te geven dat het nieuwer en (dus) beter is. Een trend die sterk is de wereld van de ICT en de auto’s, en wordt gevolgd door hen die de (verkoop)kracht van nieuwe nummers zien. Windows is bij 10 (na 9 te hebben overgeslagen), OS-X is bij 10.11.2, Explorer is bij 11.0.26, Safari is bij 9.0.2, Chrome is bij 47.0.2526.106, het internet is bij Web 3.0. BMW is bij de 8-serie, Ferarri is bij de 599XX, Mazda is bij de 626.

In de wereld van de ICT suggereert het cijfer voor de punt een grote wijziging, die erachter een kleine. Bij auto’s is de naamgeving en nummering voor mij wat ondoorzichtig. Je kunt je laten imponeren en altijd de laatste versie willen hebben, je kunt er om lachen dat er zoveel versies zijn, je kunt het negeren, je kunt het je laten helpen om te weten wat de laatste versie is.

Als je een product maakt en dit continu verbetert dan wil je dit graag delen met je klanten.

Als je als docent continu wilt verbeteren en dit ook doet, blijf je dan hetzelfde of word je een nieuwe versie van jezelf?

Ik ben in januari 2000 begonnen als docent. Ik ben nu dus versie 16.1.11. Elke dag een beetje beter.

En jij? 😀

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: