Nachtmerries van docenten

Nachtmerries 150522_y85y3_reve-cauchemar_sn635

Ik heb ze zelf niet. Nachtmerries. Nachtmerries als docent aan het begin van een nieuw schooljaar. Ik droom sowieso weinig. Of beter gezegd, ik word mij niet vaak achteraf bewust van de dromen die ik heb gehad.

Veel docenten hebben wel nachtmerries. Zo hoor ik van collega’s en zo lees ik op twitter.

Afgelopen week is de regio Midden gestart met de lessen. Komende week start de regio Noord, de week daarna de regio Zuid. Er is dus veel gedroomd in de vorm van nachtmerries en dat zal de komende weken ook nog zo gaan zijn.

Ik zou hier nu graag mijn verhaal delen over mijn nachtmerries, maar die heb ik dus niet. Of niet dat ik weet. Wel wil ik hier een serie over nachtmerries van docenten starten en wil ik daarom collega’s vragen hun nachtmerries te delen. Op hun eigen blog met een verwijzing, of hier door mij hun verhaal te mailen.

Heb jij ze? Nachtmerries? Durf jij ze te delen?

Hieronder een aantal van de reacties op twitter naar aanleiding van mijn vraag of docenten nachtmerries hebben en of het waard is deze te delen.

Nachtmerries Liesbeth Mol 2016-08-27_1136 Nachtmerries Karin van der Hoek 2016-08-27_1135 Nachtmerries Elise Bouman 2016-08-27_1134 Nachtmerries Judith van Sprundel 2016-08-27_1133 Nachtmerries Judith van Sprundel 2016-08-27_1132 Nachtmerries Willeke Wijlhuizen 2016-08-27_1131 Nachtmerries Corne de Boer 2016-08-27_1131 Nachtmerrie Annette Lievaart 2016-08-27_1129 Nachtmerrie Gerdie A 2016-08-27_1129 Nachtmerrie Marlies Schoonen 2016-08-27_1128

 

3 reacties op Nachtmerries van docenten

  1. annetsmith67 zegt:

    Heel herkenbaar, die dromen in de nacht voordat het schooljaar weer begint. Bij mij zijn er 2 hoofdvormen: dromen dat ik een trein of bus mis en dan te laat kom op school of dromen dat ik onverwacht een andere klas heb of ander vak moet geven en ik alles in minuten nog moet voorbereiden. En dat terwijl ik intussen al bijna 10 jaar niet meer aan jongeren lesgeef, maar aan docenten. Het komt elke zomer toch weer terug.

  2. […] dagen deed ik op dit blog een oproep aan leerkrachten en docenten om hun nachtmerries, die vele collega’s hebben aan het begin […]

  3. […] weekend deed ik op dit blog een oproep aan leerkrachten en docenten om hun nachtmerries, die vele collega’s hebben aan het begin […]

Geef een reactie

