Dagmomentonderwijs augustus

De eerste maandelijkse blogpost van het tweede jaar met dagelijkse momenten uit mijn onderwijs. Momenten die mij opvallen en bij mij op een of andere manier iets positiefs doen. Elke dag er een uitzoeken helpt mij mijzelf te laten zien hoe mooi mijn baan is. Dat deel ik graag. Daar waar er een 😀 staat is deze ook echt zo bedoelt. Soms is het een feit vermelden dat misschien zou kunnen leiden tot boosheid en frustratie en de andere kant zoeken en tonen. Het is altijd geen tijd of ruimte geven aan of maken voor negatieve energie. Het is regelmatig ietsje groter maken wat zo klein lijkt. Het is glimlachend laten glimlachen. Het is ik mijn best doen.

Ma 15 aug
Een mail sturen aan directeur en teamleider op eerste dag laatste vakantieweek en twee ‘out-of-office’ replies krijgen… 😀

Di 16 aug
– Roos, 6 jaar, in de rubriek “Dit ben ik” van de @volkskrant, als antwoord op de vraag “Wat maakt je blij?”: ‘Schoolopdrachtjes vind ik ook leuk, dan moet ik letters en cijfers leren schrijven.’

– Even kijken of er al een rooster voor mij is. Magister verwelkomt mij als vanouds: 😀

Magister gegevens ophalen 2016-08-16_0931

Wo 17 aug
– Met chromebook aan de slag voor cursus chromebook voor collega’s. O ja, Magister 5.7 kan niet…’

Magister Chromebook Silverlight CqDgUWaWYAAwlAC

– En ook
5 dgn voor school open is
7 dgn voordat lessen starten
Een inhoudelijke vraag krijgen van een leerling
Dat ontroert mij

Dagmomentonderwijs Kuikens 20160817_184455

Do 18 aug
Presentatie over #chromebooks en #GoogleDrive goed ontvangen door enthousiaste nieuwe collega’s, lunch werd vragenuurtje!

Vr 19 aug
Een tweet: @FransDroog ohja wou ik je steeds nog zeggen: jij hebt net zo’n (mooi) accent als Giovanni van Bronckhorst. 😀

Za 20 aug
Gewandeld op Goeree Overflakkee. Urenlang achter twee keuvelende contouren die ook de 3o km liepen. Zij bleken beide 13 jaar oud.

Zo 21 aug
Gewandeld in Rotterdam. Wijn en Spijs met vrienden. Gesprekken. Toch ook over school.

Ma 22 aug
Tussen presentatie innovatie #onderwijs op collega school en bijeenkomst organisatie @Meetup010#8 even tijd voor een terrasje.

Di 23 aug
Vandaag heeft mentorklas boeken opgehaald. Na afloop één potlood en één bos sleutels achterlatend in het lege lokaal 😜.

Wo 24 aug
Vandaag de eerste dag weer met de leerlingen.
Elk weekend een #minivakantie.
Elke middag na 15:00 uur met 🌞 een #miniminivakantie.
De reden dat ik in het #onderwijs werk? …?

Do 25 aug
Als delen vermenigvuldigen wordt, op de warmste dag van het jaar.
@FransDroog Wat een mooie tweets. Ben volgend jaar graag bij de opening van het Rotterdamse schooljaar ;)”

Vr 26 aug
Leerling vraagt of ze mag opschrijven in haar boekje wat ik net zei.
‘Welk boekje?’
‘Mijn boekje met dagelijkse uitspraken.’
Ik smelt.

Za 27 aug
Met een glimlach de laatste hand leggen aan de eerste formatieve feedback toets van dit jaar.

Zo 28 aug
Eerste verhaal van een serietje over nachtmerries van docenten aan het begin van het schooljaar.

Ma 29 aug
Nieuwe lln zit direct voor mijn neus.
‘U bent toch meneer Droog?’
‘Ja, dat ben ik.’
‘Bent U ook droog?’
‘Ja, dat ben ik.’

Di 30 aug
Mentorklas 6-vwo op de klassenfoto. Serieus jaar, dus jongens in jurk, meisjes met strop.

Mentorklas op foto 14183691_1191620774228515_3748298112046400143_n

Wo 31 aug
Vraag aan nieuwe leerling die om stempel voor huiswerk vraagt:
‘Vond je sommige opdrachten nog lastig?’
‘Nee, ik vond het allemaal heel logisch’
… en na een korte pauze…
‘Dat vind ik eigenlijk wel fijn.’

Geef een reactie

