De dronken docent

rode-rugzak-jack-wolfskin-moab-jam-30-rugzak-rood-8982

Janneke is een oud-leerling die afgelopen voorjaar geslaagd is voor haar vwo. Zij heeft besloten, “uiteraard” zoals ze dit zelf zegt, te gaan studeren, Technische Bedrijfskunde aan de TU in Eindhoven. Ze heeft dat studeren echter een jaartje uitgesteld om acht maanden naar Australie te gaan, onder andere om haar Engels te verbeteren. Janneke heeft dyslexie en heeft altijd hard moeten werken op het vwo om voldoendes voor haar talen te halen. Menige traan en zweetdruppel is er gevallen, maar gelukkig allen goed terecht gekomen. Voor de andere vakken werkte ze overigens ook hard, omdat ze graag wil leren. Janneke gaat 5 maanden werken aan haar Engelse taalvaardigheden via de organisatie Education First, waarvoor ze in Sydney zal zijn en wat ze zal afsluiten met een Cambridge Examen. Daarna zal zij, zoals ze dit zelf zegt, “her en der in Australie aan te treffen zijn, al backpackend met mijn rode rugzak’je’ “.

Janneke schrijft een blog over haar ervaringen. Ik lees haar blog, met heel veel plezier. In haar meest recente verhaal word ik met name genoemd. En de context waarin Janneke dit doet deed mij blozend glimlachen.

Zoals verteld in mijn vorige blog ben ik een level omhoog gegaan naar C1.1. Hier heb ik één dag intens van mogen genieten. Nieuw werkboek, geen andere klasgenoten, maar wel een nieuwe docente, of toch niet want ze moest een lecture moest geven. Nou ja, eigenlijk ook weer wel want de invaldocent had ik ook nog nooit gehad, maar goed, doet er niet zo zeer toe. Die avond kreeg ik een mailtje dat mijn vorige docent, Ankit, had aanbevolen om mij nog een level omhoog te plaatsen waardoor ik wat extra uitdaging zou hebben. Zo kon ik de volgende dag beginnen op level C1.3, nieuw werkboek, nieuwe klasgenoten, én een nieuwe leraar dit keer. Mijn leraar heet Onur, hij slaapt nagenoeg niet en is, zoals die zelf toegeeft, bijna altijd dronken. Zo vertelde hij nonchalant om half negen ’s ochtend dat hij aan een Irish koffie zat. Nu denk je natuurlijk, jeetje wat een rare bedoeling allemaal maar ik kan je vertellen, ik heb tot nu toe nog nooit zulke goede en leuke lessen gehad hier op school als nu! Hij begrijpt hoe hij ons bij de les houdt en hoe wij dingen leren, zonder dat wij door hebben dat we leren. Erg boeiend en de tijd vliegt voorbij! Hij moet me qua lesstijl een beetje aan meneer Droog, mijn biologie docent van de middelbare school, denken. Om enige boze reacties van mijn ex-biologiedocent te vermijden wil ik het woord ‘lesstijl’ even extra benadrukken. Ik probeer hier dus niet te zeggen dat u, meneer Droog, onder invloed van wat alcohol voor de klas staat.

 

Een reactie op De dronken docent

  1. Rob Alberts zegt:

    Alcohol onder of voor werktijd blijft voor mij niet acceptabel.

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

