Tutorleren

Dalton uren VVV logo 2013-01-26_1045

Ik heb hier eerder over  geschreven: VVV-uren, Over verrassende VVV-uren, Leerlingen ruimte geven voor moois. Nu dus weer. Omdat ik dit alle leerlingen en leraren gun.

VVV-uren zijn: Verbetering of Verbreding of Verdieping.

VVV-uren zijn: niet standaard, niet elke leerling doet hetzelfde, geen gevulde vakken in een rooster of een lokaal.

VVV-uren zijn: leerzaam én leuk

VVV-uren zijn: vriendelijk, verrassend, vrolijk.

Vrijdag 4 november om 17.00 uur werd de inschrijving voor de VVV-uren van deze periode open gezet. Een vrijdagmiddag dus, het eind van een lesweek dus, het begin van een vrij weekend dus.

Van de 42 modules waar deze leerlingen uit konden kiezen zijn er 1o nieuw. Modules gemaakt door collega’s die meer kunnen dan vakken vullen en bereid zijn hun idee ook handen en voeten te geven.

Vrijdag 4 november om 17.01 uur waren er van de 42 beschikbare modules 17 vol.

Ik zat thuis en ik pinkte een traantje weg. (Jaja, overdreven en het zal wel maar het is gewoon waar.)

Een module waar ik in deze blog extra aandacht aan wil besteden is tutorleren. Leerlingen melden zich aan om andere leerlingen te helpen. Andere leerlingen melden zich aan omdat zij hulp zoeken. Zes weken lang gaan deze leerlingen elkaar een uur per week ontmoeten. En zij gaan leren.

Ik word er stil van.

Geef een reactie

