Dagmomentonderwijs maart

De derde maandelijkse blogpost van dit kalenderjaar met dagelijkse momenten uit mijn onderwijs. Een toelichting op #dagmomentonderwijs is hier te vinden.

Zo 26 feb
Leuk om net te horen dat iemand het een leuk begin van haar zondag vond om mijn #dagmomentonderwijs februari te lezen

Ma 27 feb
Na heerlijk ochtendje #onderwijs lezen & denken nu wat domwerk. Punten invoeren in #RTTI. 😰 Laatste keer dit jaar dus toch een #dagmomentonderwijs 😜

Di 28 feb

Wo 1  maart
Uit mail van leerling, met vraag over toetsen in toetsweek over twee weken, die ik zojuist binnenkrijg tijdens deze #lesvrijeperiode

dagmomentonderwijs-lesvrijeperiode-2017-03-01_1254

Do 2  maart
Mijn #dagmomentonderwijs was vanmorgen vroeg al een feit. Dank je @claire_ohl #nietnegatief 😜

goedemorgen-frans-van-claire-c55puiewgaa8mj4

Vr 3  maart
Zoals elke laatste dag van een #lesvrijeperiode vandaag naar Gijs.
Gijs is mijn kapper.

Za 4  maart 

Zo 5  maart 

Ma 6 maart
‘Meneer, mag ik uw naam gebruiken in mijn motivatiebrief?’ ‘Tuurlijk, waarom?’ ‘U bent Dr. Ir., dat schijnt te helpen.’

Di 7 maart
Leerling die klassikaal stukje voorleest uit het lesboek, met de stem van @dijkshoorn, die van @dwdd. Dat kijkt hij dus.

Wo 8 maart
Collega schrijft gastblog over #nakijkcommissie (zie hier), meteen beroemd, opgepikt door van12tot18 en daar gepubliceerd! 😄

Do 9 maart
Spraakwatervalmeisje deelt haar cijfers en haar ouders pijnlijk vrolijk open lachend in de zacht schuddende trein.

Vr 10 maart
Kandidaat #dagmomentonderwijs meld zich: #Magister wil dat ik opnieuw #silverlight installeer 1/xxx

Kandidaat #dagmomentonderwijs meldt zich: #Magister #silverlight laat zich niet installeren 2/xxx

Dank voor het doorgeven. #dagmomentonderwijs 3/xxx

“Hoe heet dat been ook alweer dat in je onderarm aan je pink vast zit? O ja, het spraakbeen!”

Za 11 maart
Het #dagmomentonderwijs heet vandaag @edcampNL. Met dat fantastische logo. Alleen dat al geeft de dag een zonnetje. (voor een verslag zie hier)

Zo 12 maart

Ma 13 maart
Goedemorgen. Hoe de dag vandaag start. Een te vullen vergezicht. Fijne dag.

Di 14 maart
Lln komt naar bureau. ‘Ik heb alle opdrachten gemaakt en heb een vraag over een moeilijk woord. Wat betekent rendabel?’

Wo 15 maart
Even tussen nakijken door tuin in, de zon in, zitten, kijken, denken. Mijn viervoeters gaven het voorbeeld. Zij liggen.

Do 16 maart
Google Formulier naar 6V lln met vragen over organisatie en invulling stoomcursus. Binnen 3 minuten 3 reacties.

Vr 17 maart
‘Ik snap het niet’, verzucht een lln.
‘Als je altijd zo boos doet en kwaad lijkt, waarom doe je dit werk dan eigenlijk?’

Za 18 maart

Zo 19 maart

Ma 20 maart
‘Jullie mogen vandaag zelf groepjes maken.’
‘Nee, meneer, duurt te lang. Doe maar flippity.’ (dit is flippity)

Di 21 maart
Loop met nieuwe collega door gang. Nieuwsgierige lln draait zich al lopend half om. Knalt tegen klapdeur aan. 😜

Wo 22  maart
Resultaten leerling enquete bij boekloze klas tbv ontwikkelgesprek vormen fijn, warm, motiverend en vooral diep rakend #dagmomentonderwijs

Do 23  maart
Lln 6V laat notitie zien uit oude agenda 3V.
‘In mei examenjaar zal docent X meest smerige mop die hij kent vertellen.’

Vr  24  maart
Zomaar, tijdens de vrimibo. Twee collega’s die aangeven altijd mijn blogs #dagmomentonderwijs te lezen. 👍

Za 25 maart
Uit de @volkskrant : “thuis .. niet … meer … dus … op … school”
Door frequentie voor velen in onderwijs herkenbaar #dagmomentonderwijs

Zo 26  maart
Een mail op zondagavond ontvangen.
“FANTASTISCH! Ik voel een steuntje in de rug. Dat je daar tijd voor hebt gemaakt, fijn.”

Ma 27  maart
Iets wat je geleerd hebt tijdens allereerste toets die je ooit nakeek 16 jaar later gebruikt zien worden door collega.

Als leerling en docent beide door de microscoop zien dat toets achteraf is aangepast. De rode lijn ligt onder de blauwe.

‘Gaat U echt morgen uw honden meenemen?’ ‘Ja.’ #dagmomentonderwijs #startPOdiergedrag

Di 28  maart
Op het schoolplein in een heerlijk zonnetje lln de beginselen van gedragsonderzoek bijbrengen mbv je eigen hond.

Wo 29  maart
Leerling. ‘Schuif altijd stoel aan. Ook andere. Kan er niet tegen als het niet recht staat.’
Ik. ‘Beetje autistisch?’
Leerling. ‘JA!’
Ik. ‘IK OOK!’

Ze bleef nog even hangen.
We spraken korte zinnen.
Contact.

Do 30  maart
Eergisteren een heerlijke middag in de zon. Gisteren een werkdag van 14 uur.

Vr 31  maart
‘D. wil je even opletten?’ D. hoort mij niet.
‘I. ben je erbij?’ I. hoort mij niet.
Zij zien en horen alleen elkaar.

Geef een reactie

