Dagmomentonderwijs juni

Alweer de zesde maandelijkse blogpost uit dit kalenderjaar, met dagelijkse momenten uit mijn onderwijs. Een toelichting op #dagmomentonderwijs is hier te vinden

Do 1 juni
Vandaag pres over licht en werking camera’s bij #geniushour met zelfgebouwde spiegelreflexcamera.

Vr 2 juni
Weer eens bitterballen bij de vrimibo.

Za 3 juni / Zo 4 juni
(eindexamens…)

Ma 5 juni
Dat je de handschriften van de leerlingen van de 2e correctie gaat herkennen.

Di 6 juni
Vandaag #geniushour bloedsomloop presentatie.
Na Tops-en-Tips verzuchtende toegift presentator: ‘ga dit nooit zelf doen!’

Wo 7 juni
De overblijfselen van het spijsverteringsstelsel na de unieke, want viel niet te repeteren, demo tijdens #geniushour

Do 8 juni
Volgende week toetsweek. Vandaag daarom leeruur, in volledige stilte door het boek, vragen noterend voor de laatste les.

Vr 9 juni
DNA isoleren uit tomaat en kiwi. Elk jaar weer een #dagmomentonderwijs.

Za 10 juni / Zo 11 juni
(eindexamens…)

Ma 12 juni
‘Eerst gaan we even uitleggen hoe een blokfluit werkt. Let heel goed op want dat is behoorlijk ingewikkeld’ #geniushour

Di 13 juni
Een beetje vreemd maar wel lekker. Andere recepten voor nieuw onderwijs. Deze @Meetup010 bleek een zeer smaakvol #dagmomentonderwijs

Wo 14 juni
Als mentor van 6-vwo 25 leerlingen gebeld en 25 keer mogen zeggen: GESLAAGD!

Do 15 juni
Een tweet van Claire in de vroege ochtend, met een plaatje.

Vr 16 juni
Wat zeggen cijfers? 4 lln die al geslaagd zijn voor #eindexamen gaan #biologie herkansen. 0,2 erbij voor punt hoger.

Za 17 juni / Zo 18 juni
(eindexamens…)

Ma 19 juni
(Een reactie op mijn bijna-dagelijkse goedemorgen tweet). Dank je, jij ook, in het bijzonder. Ik glimlach nog harder dan ik al deed.

Di 20 juni
10 : 2 = 0,4

Wo 21 juni
Soms weet ik het ook even niet meer.

Do 22 juni
‘Ik wens u heel veel sterkte en ik begrijp uw keuze volkomen. Luka heeft het erg getroffen met een baasje als u!’

‘Ik zou precies het zelfde gedaan hebben als dit bij mijn hond zou gebeuren, en fijn dat er een oplossing is.’

Vr 23 juni
– Een zware dag. Mijn viervoeter vriend Luka van 14 jaar kon niet langer zijn.

Za 24 juni / Zo 25 juni
– 

Ma 26 juni
‘Natuurlijk vertrouw ik je! Ik wil het alleen even controleren.’ 😢

Di 27 juni
Exact hetzelfde plan voorgelegd aan collega’s en leerlingen.
Verschil in reactie duidelijk.
Leerlingen erg enthousiast.

Wo 28 juni
Lunch in een eetcafé, er komt onverwacht een vrouw op me af. Zij is de moeder van S. ‘hij zei dat er meer docenten zoals U zouden moeten zijn.’

Is het nu werkelijk zo dat alle (herkansings)toetsen en #eindexamens zijn nagekeken en de cijfers ingevoerd?

Do 29 juni
‘Kan jij vandaag?’
‘Nee, zit vol met overgangsvergaderingen en PWS overleg.’
‘Ok. Ik werk weer volgende week woensdag.’

Vr 30 juni
Mentor die reageert met een traan nadat collega’s unaniem de voor haar leerling beste beslissing nemen.

Is het nu werkelijk zo dat alle overgangsvergaderingen zijn geweest en alle 2e tijdvak resultaten zijn verwerkt?

 

Geef een reactie

