Dagmomentonderwijs juli

Dit is hem dus. De zevende maandelijkse blogpost van dit kalenderjaar, met dagelijkse momenten uit mijn onderwijs. Een toelichting op #dagmomentonderwijs is hier te vinden. De zevende is de maand juli, een maand met een paar dagen nog ‘aan het werk’ en dan echt ‘vakantie’. Niet dagelijks meer een moment genoteerd, toch wel een paar.

Za 1 juli
Gisteren iets geleerd wat ik niet had willen leren.
Ontleren geen reële optie, dus gaat in bakje accepteren.

Zo 2 juli

Ma 3 juli
09.17 uur. Dat je met iemand een bel afspraak maakt om negen uur en dat je dan denkt dat dit 09.00 uur betekent. ☺

Di 4 juli
Afscheid van mijn mentorklas, vijf jaar voor meer dan de helft van henHet verrastte me volkomen hoeveel hun vertrek voor me betekent. Een achtbaan in een notendop. 😄 😢 🍀 💜

Wo 5 juli
Gisteravond diploma uitreiking 6-VWO. Kreeg dit van leerling die ik alleen in klas 2 en 3 les gaf. 🍀

Do 6 juli
Personeelsuitje: super gezellig met een stevig stortbuitje toe (meer informatie delen niet toegestaan 😄)

Vr 7 juli
Bureau leeggemaakt. Deur dichtgetrokken.

Za 8 juli / Zo 9 juli

Ma 10 juli
De auto in voor reisje naar overleg over iets met #onderwijs en #eindexamen, tijdens de vakantie.

Di 11 juli
Mooie powerbank gekregen. Blijkt helaas niet krachtig genoeg voor opladen telefoon. 😜

Wo 12 juli
Screenshot, gemaakt op 12 juli 2017 om 12.40 uur, van een niet nader te noemen site, die iets met toetsen doet:

Do 13 juli
Studeerkamer opruimend tekeningen van leerlingen tegenkomen die in mijn eerste jaar als docent zijn gemaakt. Eentje op de post gedaan.

Vr 14 juli
Lieve reactie terug op de post van gisteren.

Za 15 juli / Zo 16 juli
WK Schapendrijven, Opmeer. 

Ma 17 juli
Een mail van een collega, die even een dag terug is van vakantie, met een dankje en een vraag.

Di 18 juli
Herlezen van een boek en de geschreven woorden horen, omdat ik de liefdevolle schrijver ken. Aanrader: Verwondering.

Wo 19 juli
Genieten van een van de speciale biertjes die ik van mijn mentorklas mocht ontvangen. Een Zatte van Brouwerij ’t IJ vandaag.

Do 20 juli
Vier tools getest. Een gaat ons zeker meer leren. Peergrade, die gaan we dus doen, komend schooljaar.

Vr 21 juli

Za 22 juli / Zo 23 juli

Ma 24 juli
Een leerling die in de vakantie besluit dat het leven niet langer voor haar is. Keihard ondeelbaar #dagmomentonderwijs

Di 25 juli
Met vrouw en viervoeter een wandeling maken waarbij je samen de door jezelf gemaakte Seppo game/quiz test om te bepalen of je deze tool komend schooljaar gaat inzetten. Ja dus.

Wo 26 juli
De deur openen en drie boeken in ontvangst mogen nemen: ‘Start with why’, ‘Peak’, ‘Making good progress’.

Do 27 juli
Eindelijk #dagmomentonderwijs mei en juni blogs afmaken en plaatsen 😜.

Vr 28 juli
#dagmomentonderwijs juli afmaken en plaatsen 😜.

Fijne vakantie (#onderwijs) mensen!

 

One Response to Dagmomentonderwijs juli

  1. Rhea schreef:

    Fijne vakantie Frans! Bedankt voor het delen van je onderwijsmomenten! Ik kijk uit naar je momenten en ervaringen in het komende jaar! We treffen elkaar!

Geef een reactie

